Zde může být text o autorovi
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

elektronická ruleta

Elektronická ruleta se svojí funkcí velmi podobá elektronickým kostkám (1,2). Její hlavní odlišností je to, že místo aby generovala jeden ze šesti stavů, generuje jeden z deseti stavů. Můžete si tedy vsadit pouze na čísla 0 - 9. Toto zapojení pochází z KTE97/12. Zapojení se zkládá ze dvou (tří) částí. První tvoří oscilátor, který po stisknutí tlačítka začíná posílat impulzy do druhé části a ruleta se začíná točit. Aby byla konstrukce efektnější, točí se ruleta ještě i po uvolnění tlačítka a až pak se začne pomalu zastavovat (dle 50 mikroF). Při točení rulety se ozývá klepání z piezoměniče (nebo malého reproduktorku). Druhou část tvoří Johnosonův čítač, představovaný obvodem CMOS4017. Na jeho výstupech se pak v závisloti na vstupních impulzech dokola přesouvá log. 1, která spíná diody. Právě diody LED bych chápal jako samostatnou, třetí součást - při návrhu DPS je vhodné umístit LED na speciální DPS. Zapojení by mělo fungovat bez jakéhokoli nastavování na první pokus. Jediné problémy, které byly nalezeny, jsou, že je poměrně těžké určit, kdy se již "kulička" netočí. Kolikrát čekáte 3 minuty a najednou se kulička zase přesune. Řešení je nasnadě - snížit hodnotu 50 mikrofaradového kondenzátoru nebo jej úplně vynechat. Ale už to nebude ono.